Anonym.

Leave a comment

Jag vaknade nog med fredags känslan idag för motivationen har varit någon annanstans idag, men jag började skissa på en av Idéerna. Valde nr 3, som var Porträtt med närbilder.

2013.01.04-wb01

 

Tanken är att inte kunna definiera personen som helhet utan genom detaljer. Att kunna vara anonym fast man avslöjar “personliga” detaljer, Bilden/bilderna ska väcka uppmärksamhet om vem den här personen egentligen är. Osorterade bilder i en ruta inom 9, för att pussla ihop i hjärnan.

Funderar om svart/vit skulle kunna förstärka anonym känslan, genom att man inte kan se vad personen har för ögon eller hårfärg?

Jag har planerat in en Studio tid imorgon eftermiddag och har fixat en kille jag ska fotografera för det här. Men vet inte varför jag känner mig så nervös inför det här, kan nog vara för att jag aldrig har planerat eller lagt såhär mycket baktanke bakom en fotografering innan. Blir så osäker på mig själv, men jag kanske inte borde känns så för det brukar ju oftast gå ganska bra ändå!

 

Leave a Reply

