Analog Retusch.

Leave a comment

2013.01.14-wb03

Av självporträttet jag tog förra veckan valde jag att testa hur det skulle bli om man gjorde en analog retusch, jag testade fem olika metoder.

– Kritor, Vattenfärg, Kaffe,  Svarta manga pennor, Tunna färg pennor.

Jag gillade verkligen att rita med dom svarta pennorna, fast det är klart man förlorar upplösningen på fotot som ligger under. Så detta är väl ingen ultimat lösningen  att göra detta på. Men väldigt roligt att testa, för varje bild fick en egen stil och känsla. Jag gillade även hur färgen blev av att rita med kritorna, när färgerna nästan blev helt matta och smälte ihop med fotot.. Men tanken är väl inte heller att det ska vara fokus på fotografi här, utan att bara testa på lite.

 

Leave a Reply

